V okolju industrije 4.0 je svet vse bolj prepleten. Na voljo nam je vedno večja količina znanja, soočeni pa smo tudi s številnimi tehnološkimi spremembami na vseh področjih. V delovnem okolju se to odraža tako, da je že danes velik izziv slediti vsem novostim, ki so povezane z novimi poslovnimi modeli, s preoblikovanjem proizvodnje in s spreminjajočimi potrebami trga, napoveduje pa se, da se bodo novosti v prihodnje pojavljale samo še hitreje. Ker bo delovanje v dinamičnem delovnem okolju iz leta v leto težja naloga, se poraja naslednje vprašanje:
Kako lahko organizacije povečajo svoje možnosti za uspeh?
Glede na videz vedno bolj racionalno delovno okolje bi lahko sklepali, da je odgovore za uspeh treba iskati izključno v najnovejši tehnologiji. V resnici raziskave kažejo, da za napredek in doseganje rezultatov potrebujemo oboje: odlično tehnologijo in odlične ljudi. Z vidika ljudi so najbolj zaželene naslednje spretnosti:
- Prilagodljivost in ustvarjalno odzivanje na težave in ovire.
- Sodelovanje in timsko delo, spretno glajenje nesporazumov.
- Samoiniciativnost, delovna vnema, ciljna naravnanost, zanesljivost, odgovornost in volja za nadaljnji razvoj.
- Organizacijska učinkovitost, sposobnosti za vodenje.
- Čustvena stabilnost, ohranjanje nadzora pod pritiskom.
(vir: Svetovni ekonomski forum 2016)
Vse te spretnosti spadajo na področje čustvenih in medosebnih kompetenc.
S tem razlogom smo v Team Trainingu razvili več praktičnih in takoj uporabljivih programov za sodelavce in vodje na vseh ravneh.
Slika: Kompetence čustvene inteligence temeljijo na posameznikovem zavedanju in obvladovanju sebe, motivaciji, empatiji in njegovih medosebnih kompetencah. Med seboj se nadgrajujejo. Samozavedanje je pogoj za obvladovanje sebe in empatijo, samoobvladovanje in zavedanje sebe sta pogoj za motivacijo, vse štiri omenjene kompetence pa pogoj za medosebne kompetence.
ČUSTVA IN ODNOSI: Pozitiven izziv ali večni problem?
Da bi lahko v polni meri razumeli in uporabljali čustva sebi v prid, je smiselno najprej razumeti, da nismo razcepljeni na del, ki misli in ki je razumski (racionalen), in na del, ki čustvuje (iracionalen). Čustva so sestavni del nas in našega delovanja, tako kot sta sestavni del nas naša noga ali roka. Če jim dovolimo, nam pomagajo pri tem, da sami sebe dobro poznamo, živimo v skladu s svojimi vrednotami, smo umirjeni, motivirani in uspešni pri uresničevanju svojih ciljev. Poleg tega je konstruktivna uporaba naših čustev pogoj za oblikovanje pozitivnih delovnih odnosov, ki temeljijo na odprti, empatični in sodelovalni drži.
Cilji
- Poglobiti razumevanje pomena čustvenih in medosebnih kompetenc za uspešno delovanje in ohranjanje pozitivnih odnosov v delovnem okolju.
- Razumeti, kako zaznati čustveno stanje pri sebi (in drugih), ter spoznati osnovne pristope za zavestno vplivanje na obremenilna čustvena stanja pri sebi (in drugih).
- Preizkusiti nove načine obnašanja za pridobivanje osebne fleksibilnosti pri vedenju in komunikaciji v različnih (stresnih in zahtevnih) delovnih situacijah.
Ciljna skupina
Sodelavci na vseh ravneh.
Metodologija
Delavnica poteka na interaktiven način. Vključuje sodelovanje udeležencev v razpravah in vajah. Uporabljajo se možganom prijazne metode v skladu s spoznanji nevroznanosti.
Vsebina
- Čustva? Odnosi? Kaj je to?
- Vloga čustvenih in medosebnih kompetenc v delovnem okolju.
- Smiselnost razvoja čustvenih in medosebnih kompetenc z vidika nevroznanosti.
- Samozavedanje kot prvi pogoj čustvene in medosebne kompetentnosti.
- Kako lahko zavestno vplivam na lastna (obremenilna) čustvena stanja? Kako s krepitvijo prijetnih čustvenih stanj v delovnem okolju doživljam manj stresa, sem bolj učinkovit in imam boljše delovne odnose?
- Kaj je empatija? Kakšna je njena vloga pri vplivanju na čustvena stanja drugih?
- Ravnanje v različnih (težjih, stresnih) čustvenih in medosebnih delovnih situacijah.
Dolžina
- 2 dni
- Program se lahko razdeli na več krajših časovnih enot in prilagodi željam naročnika.
OPTIMIZEM PRI DELU: Kje mi koristi in kako ga lahko razvijam?
Znanost se že več desetletij poglobljeno ukvarja z vplivom optimizma in pesimizma na naše življenje, delovne uspehe in zdravje. Izkazalo se je, da imata optimizem in pesimizem posledice. V delovnem okolju se to kaže tako, da so optimisti v primerjavi s pesimisti boljši na naslednjih področjih: samozavest, pogum, odločnost, vztrajnost in več realiziranih ciljev, kreativnost in fleksibilnost pri reševanju težav. Dolgoročno gledano so optimisti bolj zdravi in celo živijo dlje. Znanje o optimizmu je pomembno tudi zato, ker je dokazano, da dandanes, kljub temu, da živimo v družbi izobilja, veliko ljudi živi v senci pesimizma, ki se ga navadno niti ne zavedajo. Dobra novica pri tem je, da se optimizem lahko naučimo oziroma ga razvijamo!
Cilji
- Spoznati vlogo optimizma in pozitivnih čustev za visoko storilnost v delovnem okolju (npr. vpliv na samozavest, kreativno razmišljanje, odločanje itd.) ter boljše delovne odnose.
- Ozavestiti različne pojasnjevalne sloge (načine, vzorce razmišljanja).
- Ugotoviti eventualne potenciale za razvoj načina mišljenja (npr. povečanje nadzora nad razmišljanjem v negativnih situacijah, zmožnost bolj realističnega in fleksibilnega reševanja težav).
Ciljna skupina
Sodelavci na vseh ravneh.
Metodologija
Delavnica poteka na interaktiven način. Vključuje sodelovanje udeležencev v razpravah in vajah. Uporabljajo se možganom prijazne metode v skladu s spoznanji nevroznanosti in spoznanji pozitivne psihologije. Udeleženci pred delavnico izpolnijo MQ® test.
Vsebina
- Od prepričanj do vedenjaKaj so prepričanja? Kako prepričanja vplivajo na vedenje?Dejstva – prepričanja – čustva – vedenje
- Pojasnjevalni slog uspeha in neuspeha Koncept pojasnjevalnega sloga. Katere dimenzije načina mišljenja se lahko merijo?
- Test MQ® Kako je sestavljeno in kakšne informacije poda individualno MQ® poročilo?Seznanitev z rezultati MQ® testa, ki kaže sedanjo raven optimizma
- Pristop S.T.E.P za razvoj optimističnega načina mišljenja
Dolžina
- 2 dni
- Program se lahko razdeli na več krajših časovnih enot in prilagodi željam naročnika.
JAZ, VODJA, KI MI JE MAR! Čustvene in medosebne kompetence za vodje
Čustveno in medosebno kompetentni vodja je vodja, katerega vodenje temelji na pozitivnem zgledu in na čustveno odgovorni ter aktivni skrbi za sodelavce. Je prisoten in odziven. Zna ravnati z obremenilnimi čustvenimi stanji sodelavcev in jih konstruktivno voditi tudi v čustveno težkih, stresnih in nepredvidljivih situacijah. Skupaj s svojimi sodelavci ustvarja temelje za delovno okolje, ki temelji na spoštovanju, zaupanju in učinkovitosti.
Cilji
- Poglobiti razumevanje o pomenu čustvenih in medosebnih kompetenc za uspešno in učinkovito vodenje sodelavcev.
- Spoznati temeljne pristope za odgovorno in aktivno vodenje sodelavcev v čustveno težkih, stresnih in nepredvidljivih situacijah.
- Razumeti, kako za svoje sodelavce ustvariti okolje, ki temelji na spoštovanju, zaupanju in učinkovitosti.
Ciljna skupina
Vodje na vseh ravneh in projektni vodje.
Metodologija
Delavnica poteka na interaktiven način. Vključuje sodelovanje udeležencev v razpravah in vajah. Uporabljajo se možganom prijazne metode v skladu s spoznanji nevroznanosti.
Vsebina
- Kaj ustvarja dober (pozitiven) ali slab (neprijeten) delovni odnos s sodelavcem? Po čem ga prepoznam?
- Vloga čustvenih in medosebnih kompetenc pri vodenju.
- Povezava čustvenih in medosebnih kompetenc z nevrovodenjem.
- Ravni komunikacije s sodelavci in ohranjanje čustvene perspektive.
- Specifične tehnike za različne (čustveno težke, stresne, nepredvidljive) situacije s posameznimi sodelavci in timom.
- Kako lahko kot vodja ustvarjam dobre delovne odnose s svojimi sodelavci in poskrbim za spoštljivo, zaupno in učinkovito delovno okolje?
Dolžina
- 2 dni
- Program se lahko razdeli na več krajših časovnih enot in prilagodi željam naročnika.