Industrija 4.0 z vidika ljudi

Izraz industrija 4.0 se je prvič uporabil leta 2011 v Nemčiji na sejmu v Hannovru. Začelo se je govoriti o ”pametnih tovarnah”, sodelovanju med virtualnim in fizičnim proizvodnim sistemom, novih poslovnih modelih,  tehnoloških odkritjih, zlitju različnih tehnologij in podobno. Vse to naj bi se uvajalo bistveno hitreje in obsežneje kot bi si sploh lahko predstavljali.  Tako  so se v povezavi z industrijo 4.0 pri ljudeh razvili tudi številni miti in strahovi. Z namenom odstranjevanja nepotrebnih strahov in mentalne priprave na delovanje v okolju industrije 4.0, smo v Team Trainingu razvili naslednje programe:

Miselna odprtost do industrije 4.0  (za vodstveni kader)

Da bi lahko vodstveni kader uspešno uvedel miselno naravnost do industrije 4.0 in spodbudil k implementaciji ter praktični uporabi njenih orodij,  mora ta koncept najprej sam dobro razumeti in ga sprejeti. Šele, ko se to zgodi, se lahko začne delo z vodjami na nižjih nivojih.

Cilji

  • Razumeti koncept industrije 4.0 in se mentalno pripraviti na delovanje v okolju nenehnih izzivov in sprememb.
  • Spoznati načela vodenja za industrijo 4.0 ter dobiti praktična orodja za vodenje v takšnem okolju.

Ciljna skupina
Managerji na najvišjih ravneh.

Vsebina modula

  • Splošno o industriji 4.0 – Kaj je to? Kaj to ni?
  • Miti, strahovi in nepripravljenost ljudi na industrijo 4.0
  • Kaj pomeni visoka usposobljenost ljudi v industriji 4.0?
  • Kako je z vodenjem v industriji 4.0? Kaj ostane enako? Kaj se spremeni?
  • Načela in orodja za uspešno in učinkovito vodenje v industriji 4.0

Trajanje
1 dan (8 ur)

Vodenje v okolju industrije 4.0        (za vodje na vseh ravneh)

Za uspešno delovanje podjetja v okolju industrije 4.0 so ključni dobro pripravljeni vodje na vseh ravneh. Ti morajo razumeti, kaj industrija 4.0 pravzaprav je, kaj se od vodij v takšnem okolju pričakuje in katera so praktična orodja, ki jim pri tem lahko pomagajo.

Cilji

  • Razumeti koncept industrije 4.0 in spoznati, kaj konkretno v povezavi z industrijo 4.0 uvaja naše podjetje.
  • Spoznati, kaj pomeni biti vodja v industriji 4.0 in dobiti konkretna orodja za vodenje.

Ciljna skupina:
Vodje na vseh ravneh

Vsebina

  • Vodenje v industriji 4.0: Kaj v našem podjetju pomeni biti vodja za industrijo 4.0?
  • Značilnosti in fokusi vodje v industriji 4.0
  • Orodja za vodenje v industriji 4.0
  • Prenašanje miselne odprtosti do industrije 4.0 naprej na sodelavce

Trajanje
1 dan (8 ur)

Podpora pri uvajanju IT rešitev

Velik del industrije 4.0 je in bo uvajanje naraščajočega števila IT rešitev. Prihaja do vedno novih tehnologij ter do vse večjega povezovanja različnih tehnologij v eno, povezano celoto. Takšni projekti so po svoji naravi kompleksni, odlična tehnologija pa je vedno samo del rešitve.

Prav tako pomemben element v celotni zgodbi uvajanja IT rešitev je človeški faktor.  Ljudem je potrebno pokazati smisel in koristi spremembe. Če tega ni, pride do odpora, cel proces pa je upočasnjen ali celo ustavljen.  V primeru, da se vodstvo in ”sponzorji” projekta dobro zavedajo teh vidikov, ima projekt bistveno več možnosti za uspeh.

V Team Trainingu kot strokovnjaki za človeško plat v procesu sprememb pomagamo strankam pri razumevanju vseh vidikov uvedbe tovrstnih rešitev ter posledično pri njihovi čim hitrejši uvedbi. Konkretno pomagamo pri točkah, kot so

  1. Pred projektom
  • Moderiranje med morebitnim ponudnikom IT rešitve ter vodstvom in ”sponzorji” projekta v podjetju.
  • Mentalna priprava vodstva in ”sponzorjev” projekta na projekt.
  • Odpravljanje odporov, dvomov in strahov glede specifične IT rešitve.
  • Razumevanje pomena in koristi rešitve za podjetje.
  • Jasna vizija uspešne in dolgoročne implementacije ter motivacija za projekt.
  1. Med projektom
  • Moderiranje med morebitnim ponudnikom IT rešitve in projektno ekipo na strani podjetja. Ti dve ekipi morata postati en tim. Določiti naloge in odgovornosti projektnega tima ter posameznih članov tima (pravila igre in zaveza k pravilom igre).
  • Razumeti več faz rešitve.
  • Predstavitev rešitve širšemu krogu sodelavcev.
  • Vztrajanje pri projektu – zagon za nadaljevanje, pregled doseganja mejnikov.
  1. Po projektu:
  • Pregled napredka in težav po implementaciji.
  • ”Osvežitev” motivacije in zaveze za rešitev, osredotočanje na potenciale za izboljšanje.
  • Prenašanje znanja na sodelavce.