Od upravljanja do vodenja ljudi
Tehnološke danosti in družbene spremembe narekujejo celovitejše delovanje vsakega posameznika. To zahteva od modernega menedžerja bolj komunikacijsko in manj direktivno naravnano vodenje svojih sodelavcev. Uspešno vodenje ljudi temelji na zaupanju in podpori. Na naših treningih se udeleženci participativnega vodenja ne le učijo, temveč ga tudi izkusijo na praktičnih primerih.
Usposabljanja za vodenje izvajamo običajno v treh stopnjah. Vsaka stopnja se izvede kot dvoinpoldnevna delavnica.
Vodenje I : Vodenje posameznih sodelavcev
Da bi bili uspešen vodja, moramo razumeti, kako delujemo »mi« in kako delujejo »drugi«. Obnašanje v vlogi vodje se razlikuje od obnašanja posameznika ali preproste vsakodnevne komunikacije. Za time z visoko storilnostno naravnanostjo je značilen poseben način komuniciranja in uporaba učinkovitih načel vodenja sodelavcev.
Cilji delavnice
- Razumeti razliko med menedžiranjem in vodenjem sodelavcev
- Poznati vloge vodij
- Pridobiti pregled značilnih situacij vodenja sodelavcev
- Spoznati različne stile vodenja in uporabo teh stilov v danih situacijah
- Razmisliti o osebnem stilu vodenja in ohraniti avtentično in fleksibilno obnašanje
- Trenirati in doživeti motivacijsko komuniciranje s sodelavci
Ciljna skupina
Vsi tisti, ki so že ali bodo v bližnji prihodnosti odgovorni za svoje sodelavce in/ali tim, kakor tudi vsi tisti, ki so odgovorni za oblikovanje, razvoj in upravljanje timov sodelavcev z visoko storilnostno naravnanostjo.
Vsebina
Vloge vodje, stili vodenja in učinki oz. posledice različnih stilov
Razlika med menedžiranjem in vodenjem
Najbolj pomembna pravila komunikacije vodij in sredstva motiviranja sodelavcev
Prepoznavanje in uporaba sposobnosti ter strokovnega znanja posameznih članov tima
Študije primerov, ki se nanašajo na vloge vodje
Trening pogovorov s sodelavci kot instrumentov vodenja (teme: postavljanje ciljev, dajanje feedbacka in reševanje problema)
Vodenje II : Vodenje tima
Da bi postali uspešen vodja, morate razumeti, kako funkcionira vaš tim. Prepoznavanje faz razvoja tima, vlog v timu, poznavanje faktorjev uspeha v timu in dinamike v timu so temeljne predpostavke za uspešno izgraditev vaše vodstvene vloge. Kot vodja ste odgovorni za formiranje, razvoj in uspešnost vašega tima.
Cilji delavnice
- Poznati vlogo vodje pri vodenju tima
- Pridobiti pregled na najpogostejšimi timskimi situacijami, s katerimi se srečujete
- Spoznati, kako uporabiti najboljšo prakso vodenja v takih situacijah
- Zavedati se, kako so lahko različni stili vodenja uporabljeni v različnih situacijah vodenja
- Uporabljati 7 faktorjev uspeha v timu pri vsakodnevnih situacijah
- Znati ravnati s timom v procesih sprejemanja odločitev in izvajanja
Ciljna skupina
Vsi zaposleni z odgovornostjo za sodelavce in/ali time sedaj ali v bližnji bodočnosti; udeleženci, odgovorni za formiranje, razvoj in upravljanje visoko storilnih timov.
Vsebina
- Vloga in naloge vodje v timu
- Timske vloge in dinamika
- Lastna in skupinska refleksija
- Študijski primeri uporabni za vlogo vodje tima
- Upravljanje s konflikti v različnih situacijah – orodja in nasveti
Vodenje III : Razvijanje sodelavcev s coachingom in mentorstvom
Razvijanje sodelavcev je ključna kompetenca vodij v vsaki organizaciji. Da bi bil sposoben voditi sodelavce, jih pooblastiti in motivirati za izvedbo na visokem nivoju, zahtevati in podpreti osebno in strokovno rast, mora vodja razumeti svojo osebno vlogo in razpolagati s širokim naborom metod in tehnik, ki jih fleksibilno uporablja.
Cilji delavnice
- Razumeti in prilagoditi udeleženčev odnos in izkušnje za podporo, motivacijo in stimulacijo pri razvoju njihovih sodelavcev in podrejenih
- Naučiti se razlikovati med udeleženčevo osebno percepcijo, objektivno primernostjo in opredeliti situacijske potrebe pri razvoju zaposlenih
- Vključiti nove instrumente coachinga in mentorstva v prakso vodenja
- Razviti praktična coaching navodila za njihovo osebno delovno področje
Ciljna skupina
Opomba: obvezno je predhodno usposabljanje iz Vodenja I in II.
Managerji in vodje, HR in PD managerji, odgovorni za sodelavce in time. Managerji in vodje, ki vodijo in delajo s sodelavci z največjim potencialom za njihov razvoj.
Vsebina
- Razlikovanje med vlogami in funkcijami v ravnanju z ljudmi
- Osebna zgodovina izvora, pripadnosti, medsebojne odvisnosti in dopolnjujočih odnosov
- Analiza in interpretacija tipov in vrst osebnosti
- Oblikovanje coaching procesa in posameznega sestanka seje, definiranje okvirja
- Pre-coaching (priprava) and post-coaching (prenos)
- Proces povratnega sporočila in praksa
- Coaching in mentorske tehnike: priprava, scenarij, kreativne metode, metafore in analogije, vizualizacija in gestalt tehnike