Od ideje do inovacije
Oblikovanje prihodnosti, ki bo koristila organizaciji, zahteva kreativne ideje in sveže pristope. Pri tem ne sme prihajati do neskladnosti med idejami in implementacijo oz. namerami in dejanji organizacije. S kreativnimi tehnikami omogočamo iskrenje novih idej in spodbujamo njihovo uresničitev. Podjetjem pomagamo pri uvajanju inovacijskega upravljanja.
Vsi vemo, da so edina stalnica sodobnega časa spremembe. Večina ljudi jih težko in počasi sprejema. Everett Rogers pravi, da v družbi 2,5 % ljudi spremembe povzroča (inovatorji), 13,5 % je tistih, ki sprejmejo spremembe zgodaj. Sledi ji skupina večine (zgodnja in pozna večina, vsaka po 34 %, skupaj kar 68 %), na koncu imamo 16 % ljudi proti, ki omahujejo do konca. Razpored skupin po Gaussovi krivulji je razviden na spodnji sliki:
Manjšina, zlasti tista, ki je pripravila eno od sprememb, je navdušenih nad njo. Druga manjšina je oz. bo vedno proti. Ukvarjati se moramo z večino, ki je za enkrat neodločena, obstaja pa nevarnost, da se pridružijo tistim, ki so (vedno) proti, v kolikor jih ne bomo motivirali za spremembo. Kako bomo to naredili?
V proces sprememb je treba vključiti ljudi. Sodelovanje pri procesu sprememb motivira in prepreči odpor do spremembe, kajti lastna ideja je kot lasten otrok, ki ga imamo radi. Drug citat pravi, da ima vsak tisočkrat rajši svojo idejo kot najboljšo idejo svojega nadrejenega. Da bi lahko uvedli spremembe, moramo premagati odpor do nje.
Odvisno od situacije, uporabljamo različne metode in tehnike za spremembe. Po naši filozofiji in načinu dela nam je najbliže Appreciative Inquiry (priznavalna presoja). Po tej metodi se osredotočimo na notranje moči in potenciale udeležencev, ki jih sistematično ozaveščamo in nato mobiliziramo za premagovanje prihodnjih izzivov.
Za velike skupine, tudi do 1000 udeležencev, uporabljamo metodo Real Time Strategic Change.